iA


#ustupamoprostor – zaključak

by ivancosic. Average Reading Time: almost 5 minutes.

Želim ovim tekstom da se zahvalim svima koji su podržali inicijativu #ustupamoprostor ili #ustupamprostor. Posle 4 dana, oko 60 sajtova linkovalo je video klipove. Inicijativa je donela konkretne ponude za ustupanje prostora, brojne nove ideje, jako kvalitetne konstruktivne kritike i nekoliko kritika sa kojima se ne slažem, ali mogu da kažem da su mi pomogle u donošenju odluke šta dalje sa ovom pričom. Ipak, mislim da će haštag i pored svega nastaviti da živi i biti referenca za pomoć promociji humanitarnih akcija na Webu.

Razvoj priče

Prve ponude za pomoć stigle su od RNIDS fondacije, Erste banke i Adriahost-a. Ideje za razvoj cele priče nizale su se od razvoja i/ili implementacije reklamnog sistema za razmenu i emitovanje banera koji bi bili humanitarnog karaktera do pravljenja posebnog sajta ili Facebook stranice sa indeksom svih humanitarnih akcija na Webu, pronalaženja i plaćanja osobe koja bi administrirala taj indeks, sve do pravljenja društvene mreže koja bi se bavila humanitarnim akcijama. Može se reći da su me negativne reakcije pokolebale, jer ako već ne postoji ujedinjenost u ideji među zajednicom, ako postoje indicije da neko nešto radi iz čistog interesa, ako se ne gleda pozitivna strana priče, onda odlučiš da pomogneš koliko možeš i na način na koji sam izabereš, bez pokušaja da od bilo čega napraviš išta veće.

Ko me poznaje lično verujem da zna da ni u šta ne ulazim neiskreno, skrivenih karata, već da sve radim sa nekim pozitivnim pristupom. Ipak najviše me pogađaju stvari koje uradim sa najboljom namerom, a ljudi ih shvate pogrešno jer su ih opekle neke ranije akcije, nekih ljudi sa kojima su ranije imali posla. Kako većina ideja koje su se ovde postavile ipak zahtevaju neki novac za realizaciju, da bi se dobio novac treba da se napiše projekat, pisanje projekta se plaća i teško je naći nekoga da to uradi pro-bono, a sa dolaskom novca bi došlo do dodatnih kontroverzi, tako da stvarno ne želim da postavljam sebe u bilo kakav fokus takvih priča.

Sa samom akcijom i “samopromocijom” ću stati ovde, i predočiti konkretne stvari koje vrede, koje je ova inicijativa donela, ili koje smo saznali da su i ranije postojale, a nismo znali mogu da se iskoriste.

RNIDS

Registar nacionalnog internet domena Srbije predložio je da stvarno ustupi prostor. Fizički prostor. Selidbom na novu lokaciju formiran je “Dom internet domena Srbije“, i u dnu iste stranice postoji dokument koji se može preuzeti kojim se aplicira za pravljenje skupa na ovom mestu. Predstavnici RNIDSa predložili su da organizatori humanitarnih akcija na webu iskoriste ovaj prostor za promovisanje svojih internet prezentacija i kampanja.

RNIDS takođe, dva puta godišnje, raspisuje konkurs u okviru svog Programa podrške projektima popularisanja Interneta (tzv 4PI). Oni pozivaju sve zainteresovane da, ukoliko su zainteresovani da nastave deo ove priče, napišu projekat u sledećem roku koji će biti u martu 2012.

Adriahost

Kompanija Adriahost je ponudila 20 basic hosting paketa za humanitarne projekte, sa osnovnim uslovom da projekti budu u duhu cele akcije. Sve što je potrebno je da se pošalje par reči o projektu sa referenciranjem incijative #ustupamoprostor putem maila: office@adriahost.com ili putem kontakt forme na njihovom sajtu.

Humanost.org

Kako već postoji web prezentacija koja se bavi predstavljanjem i promocijom humanitarnih akcija na adresi humanost.org pozivamo organizatore humanitarnih akcija da iskoriste potencijal ovog servisa za promociju i obavešzavanje javnosti o svojim akcijama.

Erste banka

Erste banka je ponudila da na osnovu neke od ideja koje je inicijativa iznedrila napišemo projekat do 15. novembra, kada se završava njihov konkurs za projekte iz oblasti Društveno odgovornog poslovanja. Kako je rok bio mali, a pojavili su se komentari da je sve ovo rat jedne banke protiv druge, nismo nastavili dalje u ovom pravcu, niti smo želeli da dovodimo njih u neprijatnu situaciju. Ipak treba imati u vidu ovu mogućnost u sledećem roku ukoliko imate ideju za neki projekat.

– – –

Konstruktivne kritike

Jedna od najboljih kritika došla je sa bloga Prešlicavanje, a tiče se razlike u prirodi tekstova na blogu i TV reklama postavljenih na YouTube servis. Ovome apsolutno ne mogu ništa da dodam. Inicijativa koja je pokrenuta u nedelju sa linkovanjem YouTube klipova jeste bila impulsivna i na prvu loptu, i slažem se da je sve ovo moglo bolje da izgleda i da bude bolje zamišljeno, ali prosto nije.

Kako treba blogeri da pomognu podizanju svesti

Najbolje da navedem nekoliko primera:

Ovi ljudi su predstavili kako to blogeri treba da pomognu u duhu onoga što blogeri rade. Na svima nama je da pronađemo kome treba pomoć i da pomognemo na najbolji mogući način. Sada mi je sa jedne strane žao što nisam ovo imao u vidu pre početka inicijative, jer bi sve bilo bolje, a sa druge strane drago mi je jer da nije bilo nje – možda ne bismo došli do ovako kvalitetnih reakcija. Na svemu možemo da učimo i nešto naučimo, pa i na ovome.

Slažem se da su, mereći broj pregleda, rezultati ove inicijative zanemarljivi, ali ipak akcija je bar malo doprinela da se ti klipovi vide, i doprinela da se iniciraju neke nove stvari.  Hvala još jednom svima, koji su na bilo koji način doprineli.

12 komentara na ‘#ustupamoprostor – zaključak’

  1. Charolija says:

    Moja ideja nikako nije bila da nekog uvredim, a verovatno jesam sve one koji su “kao” podržali akciju, bez razmišljanja šta stvarno mogu da urade i pomognu onima kojima pomoć treba na neki način. Da zastanu i bar razmisle. Smatram da je početna ideja odlična i da nikako ne treba stati na ovome, što i rezultati koje si naveo pokazuju i što znači da nije sve tako crno. Koliko god bila mala srpska blogosfera verujem da se vremenom može mnogo postići. Kada bi svi oni koji stvarno žele da pomognu otvorili po jednu stranu na svom blogu posvećenu problemima koji se navode u snimcima i s vremena na vreme napisali po neki post, sigurna sam da bi učinili više i da bi vreme donelo značajne rezutlate. Makar tako pomogli samo jednom detetu, ženi, čoveku učinićemo mnogo.

    • ivancosic says:

      Slažem se, upravo sam isplanirao da zajedno sa Jelenom Ban uradim tako nešto na Debeljuci, zbog srodnih tema. Neka svako pomogne onoliko koliko može oko tema koje svakoga pojedinačno dotiču. To je pravi način. Ovo je zaključak inicijative “medjulinkovanja” Youtube klipova i reakcije na Komercijalnu banku, to želim da negde zaustavim, a da svako nastavi, i ovi koji su ponudili pomoć i blogeri da svi pomažu, svako na svoj način.

  2. Charolija says:

    Prvo da se prestane o priči o banci, a onda lagano dalje.

  3. Lazariques says:

    Obzirom da sam i ja dosta kritikovao razvoj akcije, evo i mog komentara.

    Smatram da je akcija #ustupimoprostor zaista odlicna ideja i slazem se sa Ljupkom da ce ostati pozitivni efekti. Medjutim, mislim da je akcija brzo nakon otpocinjanja krenula delimicno pogresnim putem. Na nekoliko dana skoro u potpunosti se izgubio fokus na sustinu akcije, a najvise se laskalo i govorilo o uspehu akcije u blogosferi i statistikama. Mislim da je to bio prvi izazov za akciju – da ne postane kao akcija KB, koju kritikujemo.

    Akcija je krenula delimicno pogresnim smerom pre svega zato sto je strateski nedorecena i samim tim je krenula stihijski. A u pozadini toga uvek stoji cinjenica da je veliki deo blogera podsvesno time hteo da nahrani i svoj ego ili su jednostavno slepo sledili nesto sto je “in”.

    Zato su usledile kritike.

    Da skratim, moj predlog bi bio, kao sto sam vec i rekao:

    (1) Da se fokus pomeri sa latentne samopromocije na pravu drustveno odgovornu aktivnost (npr. odusevila me je Sandra Kravitz)

    (2) Da se razmisli kako dalje kanalisati akciju, tj. ovaj njen potencijal (izlazak u RL, aktiviranje na forumima, direktne aktivnosti koje si pobrojao itd)

    Moje stavove mozete detaljnije sagledati preko mojih komentara na #ustupamoprostor, preko mog TL i preko mojih komentara na blogovima.

    Izvinjavam se sto sam bio malo vise negativan (sto je istina), moje kritike su dobronamerne…

    Idemo dalje! Podrska!

    • ivancosic says:

      Hvala,

      ja nisam mogao da pravim analizu ko radi iz kog razloga, i onda sam preskočio taj deo i kad sam linkovao prve iz neke vrste zahvalnosti, onda sam linkovao sve koji su podržali. Realno, ovo jeste videlo 200 ljudi, kad se podvuče prosek to jeste 3 čoveka po blog postu, neki su ko leminzi samo spustili kod, a neki su stvarno pogledali, i njihovi čitaoci su pogledali, ali sada to računati oduzima od ideje i same akcije. Te spotove će videti mnogo više ljudi, jer blog akcija nije instant karaktera, blogovi se čitaju mnogo duže. Na kraju krajeva, i ako podvučemo crtu, doprineli smo da bar 200 novih ljudi vidi te spotove a to nije malo, e sad što smo što kažu ljudi “zaklali svinju zbog jedne šnicle” to je možda pogrešno, ali meni je i dalje drago što smo to uradili, jer volim taj neki osećaj unutra kada radim nešto srcem. Kad su svi počeli da spominju novčanike, rešio sam da se povučem i prepustim regularnim linijama, da pomogne svako koliko i kako može.

  4. meni je “lako”, ja sam deo marginalizovane porodice, pa mogu iz prve ruke da ustupim prostor – samoj sebi, odnosno, svojim roditeljima i svim njihovim prijateljima i poznanicima, koji su takođe deo marginalizovane grupe

    naravno da ne treba stati ovde, i naravno da nećemo stati – odnosno, mislim da će se sve lepo iskristalisati, ko je zašto radio i koliko je bio iskren u akciji
    a to nije deo i posledica samo ove akcije i samo na webu, već svuda
    no, to je druga tema

    #ustupamoprostor nastavlja da živi 😉

  5. Nikolina says:

    Dokle god se bude polazilo od toga da ” vecina stvari zahteva neki novac da bi se nesto uradilo” i postavljala ocekivanja da nema rada dok nema placenih projekata do tada za mene nema mnogo price o aktivizmu i humanosti vec se sve svodi na trazenje novih nacina zarade. Istinski aktivisti nemaju problema da sve gorenavedene stvari urade pro bono a ne da cekaju konkurse ( koje ce sutra preko preporuke dobiti na racun onih koji se aktivizmom godinama bave, a aktivisti kao i do sada nastaviti da rade iz ubedjenja).

    • ivancosic says:

      Nisam to rekao.

      “Većina ideja koje su se postavile” u smislu – one stvari koje su prema idejama ljudi bile sledeći korak u ovom projektu/inicijativi.

      Većina “stvari” je i dalje besplatna, i svako od nas treba da pomogne koliko može i kako može.

  6. Nikolina says:

    O tim sledecim koracima i govorim – nekim od onih koje si naveo. Stvari kao sto su pravljenje sajta, FB stranice (kazes kako je neophodno platiti coveka za odrzavanje FB stranice? ne znam ni za jednu NVO koja placa nekoga specificno za to),pisanje projekata — nista to nije problem uraditi (i raditi) ukoliko postoji volja i motivacija da se radi,i nikakve tu pare nisu neophodne. :)

  7. […] neorganozovanim, ili takodje samoreklamerskim, poput onog što je uradila i banka, a u centru je sukob mišljenja oko toga šta društvena odgovornost treba da bude.  Mada su kritike opravdane, poređenje banke i blogera nema svrhe, (joj, šta bi uradili da […]

  8. […] Evo nekoliko konstruktvinih kritika (preuzeto iz zaključka Ivana Ćosića): […]

Ostavi komentar