iA


Kako je RyanAir održao Godfather lekciju ostalim kompanijama

by ivancosic. Average Reading Time: almost 3 minutes.

Dosta toga su nam doneli novi mediji. Brzina komunikacije dovela je do toga da su reakcije trenutne, a kada se nešto desi, biva trajno zabeleženo na mreži. Svi smo bili svedoci mnogobrojnih gafova na društvenim mrežama zaposlenih u raznim kompanijama, medijskog linča javnosti, i na kraju, najčešće ograđivanja kompanije od zaposlenih, u cilju prevencije štete po reputaciju kompanije, organizacije ili brenda. Meni je to uvek smetalo, ali nisam uspeo do sada da artikulišem…

Jedan sam od onih koji su odrasli uz Kum trilogiju, jedan od onog podskupa koji je i knjigu pročitao. Kroz čitavu priču Kuma provlači se neponovljivo odanost porodici i lojalnost po svaku cenu.

godfather

Don’t go against your family

Stvarno poštujem taj stav. Trudim se i da ga prenesem na ostale stvari u životu.

Kada smo formirali urednički tim DizajnZone napravili smo na moju inicijativu posebnu sekciju gde su urednici mogli međusobno da pričaju da ne bi svojim sukobom mišljenja pred korisnicima krnjili svoj kredibilitet. Kada sam formirao i vodio online-gaming zajednicu koja je brojala preko 300 igrača, koja je imala svoje vođe i oficire, često se nisam slagao sa njihovim odlukama, ali su njihove odluke ka članovima bile finalne i nikada nisam rušio njihov kredibilitet. Isto sam preneo i na Stepa portal koji ima svoj tim moderatora, njihove odluke su finalne, makar se ja i ne slagao sa njima.

Ljudi obožavaju da zaobiđu one u sredini i da se žale direktno donosiocima odluka. Internet je doneo taj neki ambijent linča, gde se čak i ako nemaš direktan kontakt sa donosiocima odluka, ako se napravi dovoljno pompe, obično se kompanija ogradi od pojedinaca. Deluje mi da se to dešava gotovo uvek. Ima mnogo stručnijih ljudi po pitanju kriznih komunikacija, verovatno je to najbolji način i ne želim da dovodim u pitanje pravila struke kojoj nisam naročito vičan, ali je moj lični stav da to nije fer i da se time ostali iz kompanije ili organizacije osećaju nezaštićeno.

Bilo je mnogo primera situacija koje su eksplodirale na društvenim mrežama, koje su rezultirale ograđivanjem kompanije od zaposlenih. Mnogi s pravom. Ali Internet ne bira. Tako je na red došao i irski low-cost avio prevoznik RyanAir. 31. januara, zemaljsko osoblje koje se bavi transportom prtljaga i servisiranjem aviona radeći tokom snežne mećave, u trenucima odmora nacrtalo je ogroman penis na spoljnom delu aerodroma. Twitter korisnik Brendan Keary je uslikao i okačio na Twitter. Slika je za nekoliko minuta postala trend na Twitteru i još dugo se širila društvenim mrežama.

B85j0OOCEAEbIt9

Kako je predstavnik RyanAir-a odgovorio? Da li se ogradio od akcije svojih zaposlenih i rekao da će odgovarati?

On je odgovorio: “Naše zemaljsko osoblje je najbolje po tome što za 25 minuta završi sve poslove na avionu, ali nažalost, umetnost im nije jača strana – očigledno su zaboravili da nacrtaju krila na svom snežnom avionu”

Originalnog tvita više nema, korisnik koji ga je postavio ga je verovatno obrisao, na poziv ili ne, to se verovatno radi ispod radara, ali RyanAir nije ništa uradio u javnosti protiv svojih zaposlenih. Iskreno drago mi je što su održali Godfather lekciju drugim kompanijama, voleo bih da druge kompanije iz ovoga izvuku pouku i da je ponekad uz humor moguće na mnogo bolji način rešiti krizu, a pokazati zaposlenima da nisu ostavljeni na cedilu.

 

Jedan komentar na ‘Kako je RyanAir održao Godfather lekciju ostalim kompanijama’

  1. jelena says:

    Nema ovde nikakve prostudirane odluke menadzmenta.Rec je o vulgarnom cinizmu spram zaposlenih koji su jednostavno eksploatisani,a profit je kruna svega,crtez mu dodje odlicna reklama.

Ostavi komentar