iA


Arhiva

Kako da napravite Facebook prodavnicu za sat vremena?
Znate za sve one stranice pa čak i profile na Fejsbuku koje vam poručuju “naručivanje u Inbox“? Potpuno je razumljiv ovakav pristup, jer zahteva malo tehničkog znanja, koje se nadomešćuje većom količinom pešačkog posla – okačite slike, u opisima slika napišete opcije, neko vam pošalje poruku sa tim što želi, vi tu poruku sačuvate i po njoj pošaljete […] Read more – ‘Kako da napravite Facebook prodavnicu za sat vremena?’.
U lice cenzuri
Ukratko, aktuelna situacija u državi me sve više podseća na onaj vic kada se svađaju nadmena gospođa i pijanac: - Ju gospođo al’ ste vi ružni – A ti si pijan! – Al’ ja mogu da se otreznim! Mislim da se vlast previše osilila, ali ne kapira da je ovo jedini narod kojim (nažalost) može […] Read more – ‘U lice cenzuri’.
Iz Srbije, iz budućnosti, s ljubavlju…
Tog prvomajskog jutra, dve hiljade pedeset i neke, stariji čovek izašao je ispred svoje kuće. Miris rose na juče-pokošenoj travi i sunce koje je već odskočilo desno od Dunava u daljini, nagoveštavali su lep dan. Svi su tu, cela porodica, provešće zajedno taj dan i to je trenutak kojem se često radovao više nego nekim […] Read more – ‘Iz Srbije, iz budućnosti, s ljubavlju…’.
Turneja četiri konferencije
Prođe i novembar, u kojem sam na ovaj ili onaj način bio uključen u organizaciju čak četiri konferencije. Pored ostalih poslova koje imam svakako je bilo previše očekivati da će baš sve proći bez problema. Što je najgore umor je uzeo svoj danak u najgorem mogućem trenutku, ali se onda dokazalo da i pored svega, […] Read more – ‘Turneja četiri konferencije’.
Kako ćete danas lajkovati? Lajkovaćete iz fotelje!
Mada su masovni mediji uradili dosta toga da “pripreme teren” društvene mreže su nas dotukle. Nekome treba pomoć? Neko je pokrenuo sjajan projekat i potrebna je podrška? Nekome treba novac za operaciju? Ili transfuzija krvi? Šta radite? Share, Share, Share, Like, Like, Like, Tweet, Retweet, +1… I onda? Svaka priča kod nas traje maksimalno 48 […] Read more – ‘Kako ćete danas lajkovati? Lajkovaćete iz fotelje!’.
Stigao PayPal u Srbiju
Pre pet dana na sajtu Magdalena festivala pojavila se vest da PayPal stiže u Srbiju 9. aprila, u koju je malo ko verovao. Deveti april je prošao i tek poneki entuziasta je pokušavao da napravi nalog, ali se Srbija nije pojavljivala na listi zemlja. Ipak nešto posle ponoći po našem vremenu Srbija se pojavila na […] Read more – ‘Stigao PayPal u Srbiju’.
Blogomanija – nekoliko dana posle
Mnogo bi bio lepši naslov sa “dan posle”, ali nedostatak sna koji je prethodio Blogomaniji prosto nije dozvolio prostora za pisanje blog posta koji ova konferencija zaslužuje tokom prethodnih dana. Interesantno je da sam uspeo, promenom ritma spavanja, da se zapravo vratim u “normalu”. Od kako sam se vratio sa planine, budim se redovno, svakog […] Read more – ‘Blogomanija – nekoliko dana posle’.
Paralelni univerzum prodaje
Zamislimo svi zajedno na trenutak jednu paralelnu stvarnost, paralelni univerzum. U tom paralelnom univerzumu ja, recimo, prodajem hamburgere. I samo ih ja prodajem… Niko drugi. Međutim ja sam vam raspisao da možete po osnovnoj ceni kupiti samo jedan. Recimo da je to 100 dinara. Ako želite dva, međutim, cena se povećava – sada je drugi […] Read more – ‘Paralelni univerzum prodaje’.
Stan na kredit u Srbiji
Početkom oktobra, tačno pre 13 godina, prvi put sam prespavao u zakupljenoj sobi u Beogradu, u malom stanu kod hale Pionir. Za 13 godina živeo sam u 7 različitih stanova (hvala svima koji su mi do sada pomagali oko selidbi).  Do danas, na stanarine zajedno sa cimerima, a kasnije i sa svojom dragom dao sam raznim gazdama […] Read more – ‘Stan na kredit u Srbiji’.
Da li tražiš posao ili posao traži tebe?
Na svakom koraku poslednjih godina možete čuti o tome kako u Srbiji postoji jako veliki broj nezaposlenih. Sa druge strane često možete i čuti da poslodavci koji traže kvalitetne ljude za određene poslove ne mogu da pronađu adekvatne kandidate. Posle nekog vremena nametne se pitanje da li ovi ljudi žive u istoj državi i istom […] Read more – ‘Da li tražiš posao ili posao traži tebe?’.
QR kod ili “I kamen bismo pokvarili…”
Gotovo sigurno smo svi svedoci novog hajpa oko upotrebe QR kodova u marketingu. Svi ga obično reklamiraju kao “najbrži spoj analognog i digitalnog” ili “najbrži spoj offline i online marketinga”. Međutim kao i kod svega novog, možda bi nove trendove u marketingu trebalo reklamirati uz klauzulu kao na tehničkoj robi: “neoprezno rukovanje može dovesti do […] Read more – ‘QR kod ili “I kamen bismo pokvarili…”’.
Hvala #Proactive8
Šta reći? Koju posluku porati? Vratio sam se sa ovogodišnje Proactive konferencije, sigurno jedne od najvećih regionalnih konferencija koje se bave odnosima sa javnošću, komuniciranjem uopšte i svim relevantnim temama u ovoj oblasti. Kako sam možda i previše spamovao preko svog tviter naloga proteklih dana, a u jednom tvitu od 140 karaktera je praktično nemoguće […] Read more – ‘Hvala #Proactive8’.
Ford Fiesta: Test u realnim uslovima
Još kada su nas pre godinu dana Grand Motors Srbija i agencija New Moment pozvali na nesvakidašnje druženje blogera uz testiranje nove ponude Ford automobila na karting stazi na Adi Huji, poželeo sam da probam neko od vozila, ali u svakodnevnom okruženju. Želeo sam da probam neko od dužih vozila u gradskoj intenzivnoj vožnji, ili […] Read more – ‘Ford Fiesta: Test u realnim uslovima’.
Digitalni nomadi na Staroj planini
“Ajde sa nama na Staru planinu?” Poziv nije uopšte zvučao neverovatno, ali sam ispalio uobičajeni izgovor “Ne mogu, imam posla”, “Pa možeš da radiš gore, Wi-Fi radi svuda, ajde ne moraš odmah da potvrdiš, razmisli pa javi…”  Bio je vikend i radilo se o blogersko-tviteraškoj ekskurziji i poseti novo-otvorenom hotelu na Staroj planini od nekoliko […] Read more – ‘Digitalni nomadi na Staroj planini’.
Kako je došlo do veštačke nestašice nekih cigareta na kioscima?
Sve je počelo pre dve nedelje pitanjem koje mi je uputila prijateljica preko komunikatora: “Da li je moguće da se Davidoff povlači sa našeg tržišta?” Odgovorio sam da nema šanse, da su suviše uložili u naše tržište, da je akcizna politika ovde još uvek daleko bolja od EU, da ima jako puno pušača, da je […] Read more – ‘Kako je došlo do veštačke nestašice nekih cigareta na kioscima?’.
Ugostiteljski objekti na društvenim mrežama
Koliko ugostitelji koriste drustvene mreže? Ovim pitanjem je sve počelo pre nekih mesec dana. Postavila ga je moja bivša koleginica sa kojom sam davne 2001. godine radio u marketing agenciji ICPS-Infinity. Deo firme je izdavao časopis CaffeBar, tada u začetku, a drugi deo firme je bila marketing agencija u kojoj sam radio, u jednom od […] Read more – ‘Ugostiteljski objekti na društvenim mrežama’.
Kako izgledaju najskuplje reklame?
Super Bowl je naziv za finale Američke fudbalske lige (NFL). Američki fudbal, ne ovaj “naš”. Sa oko 100 miliona gledalaca u Americi ovo je najgledaniji period u godini na TV kanalima od 1958. godine pa sve do danas. Ove godine cena emitovanja reklame od 30 sekundi  je dostigla fantastičnih tri i po miliona dolara. Od […] Read more – ‘Kako izgledaju najskuplje reklame?’.
Vidimo se – SHARE konferencija 2012
Prošle nedelje je najavljena ovogodišnja, druga po redu, SHARE konferencija. Ako niste do sada imali prilike da čujete o SHARE konferenciji, u pitanju je naša lokalno, regionalno, centralno evropska šta god najveća konferencija koja spaja predavanja o novim medijima, tehnologiji, Internetu sa muzikom u noćnom programu. Kako organizatori navode (sa potpunim pravom) “U aprilu će Beograd ponovo […] Read more – ‘Vidimo se – SHARE konferencija 2012’.
Bravo za mlade BiH
Čitajući moje prethodne tekstove sigurno ste videli koliko sam oduševljen sa prezentacijama putem RSA animacija koje vizuelnim pristupom omogućavaju da poruka stigne lakše do publike. Nekoliko puta su to domaće advertajzing agencije prodale taj koncept klijentima i to mi se nije baš svidelo, jer ovakav video ipak nije za kratku formu reklame. Međutim danas sam […] Read more – ‘Bravo za mlade BiH’.
Umesto čestitke…
Dolazi 2012. godina. Vreme je da napravimo planove za sledeću godinu. Ono što želim svim dragim ljudima je da u godini i godinama koje dolaze naprave više vremena za sebe i za stvarno važne stvari, jer mi stalno deluje da su svi nekako u gužvi, a da nisu ispunjeni jer se ne bave stvarima koje […] Read more – ‘Umesto čestitke…’.
Domaći političari i “taj” Internet
Izbori su valjda u maju. Situacija se zahuktava. Političari zauzimaju busije, angažuju savetnike, neki su izabrali strane, neki još uvek nisu dobili dovoljno dobre cifre da bi pristali, a mi neumitno ulazimo u izbornu godinu. I dok Ivan nakolo deli Sun Tzuovo “Umeće ratovanja” ljudima – oni koji treba da znaju kako da vode bitke, […] Read more – ‘Domaći političari i “taj” Internet’.
12 inspirativnih RSAnimate klipova
Verujem u konstantan rad na sebi i zato su organizacije kao što su TED i RSA veoma bitne u ovom procesu, jer pružaju nova znanja i drugačiji pogled na svet oko nas. One izazivaju status quo, stvari koje smo do sada uzimali “zdravo za gotovo”. Ivan Minić je napravio prvi korak, relativno skoro, svojim tekstom o […] Read more – ‘12 inspirativnih RSAnimate klipova’.
Ko je direktor RNIDS-a?
Kako je danas četvrtak, 08.12.2011. i prošlo je tačno nedelju dana od sednice na kojoj je upravni odbor registra nacionalnog internet domena Srbije razrešio dužnosti direktora, a do današnjeg dana nema još uvek zvaničnog saopštenja sa razlozima za ovu akciju, pitam se koji je to razlog prikrivanja ovakvih informacija? Zašto  upravni odbor i vršilac dužnosti […] Read more – ‘Ko je direktor RNIDS-a?’.
#ustupamoprostor – zaključak
Želim ovim tekstom da se zahvalim svima koji su podržali inicijativu #ustupamoprostor ili #ustupamprostor. Posle 4 dana, oko 60 sajtova linkovalo je video klipove. Inicijativa je donela konkretne ponude za ustupanje prostora, brojne nove ideje, jako kvalitetne konstruktivne kritike i nekoliko kritika sa kojima se ne slažem, ali mogu da kažem da su mi pomogle u donošenju […] Read more – ‘#ustupamoprostor – zaključak’.
I mi ustupamo “medijski” prostor!
…ali stvarno. Prošle noći sam pročitao blog post Gage Đermanović na temu društveno odgovorne kampanje Komercijalne banke, tema mi je interesantna ali ne mogu da pomognem diskusiji jer i inače malo gledam TV da bih bio merodavan. Ipak, danas mi je palo na pamet da pozovem sve blogere da uradimo “nešto naše”. Miloje je lepo izvukao […] Read more – ‘I mi ustupamo “medijski” prostor!’.
Bolji operater
Pred konferenciju biZbuZZ bilo je nekoliko tema koje su se odnosile na to koliko su neki korisnici nezadovoljni operaterima mobilne telefonije. Korisnici kao oštećena strana najčešće su “pretili” promenom operatera. U celoj toj priči jedna stvar je bila evidentna: ni jedan operater nije bio idealan. Priča se odnosila podjednako na sva tri. Prenos broja telefona […] Read more – ‘Bolji operater’.
Novembarski skupovi
Stigao je novembar. Neki datumi u njemu su odavno bili zabeleženi, a neke sam lagano dodavao i nisam ni sam siguran da je još uvek u pitanju finalan spisak, ako još nešto uleti dodaću. Igrom slučaja ni na jedan od ovih skupova nisam pozvan kao predavač tako da će biti divno opušteno prisustvovati svakom od […] Read more – ‘Novembarski skupovi’.
Prve iskre
Dok sam se razmišljao čime epohalnim da započnem svoj, baš svoj blog, shvatio sam kako mi je previše vremena prošlo, a da zapravo baš ništa nisam ni napisao. Oh da, znate kako to ide. Postoji suludo mnogo pravila, uputstava, smernica o pisanju bloga koje bi trebalo poštovati, ali verovatno je najbolje pravilo da sva pravila […] Read more – ‘Prve iskre’.